keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

äMMän epätoivoinen yritys kesäkuntoon 2/10

Kaksi viikkoa juoksuohjelmaa takana! Vielä juoksu tuntuu helpolta. Ensihuuman jälkeen motivaatio ei ole niin korkealla, joten välillä ei ihan huvita lähteä. Onneksi on tuo ohjelma, koska muuten voisi helposti jäädä lenkit tekemättä. Ensimmäistä kertaa lenkillä jopa hengästyin tällä viikolla!

Huomasin taas tämän liikunnan hyvän puolen, jonka olin jo unohtanut: ennen lenkkiä on ollut välillä väsynyt ja jotenkin huono olo, mutta lenkin jälkeen aivan ihanan virkeä ja mahtava olo. Tämä on se syy miksi aloitin liikkumisen (niiden kilojen lisäksi tosiaan). Väsymys painaa, ja siksikin tämä haaste on enemmän kuin tervetullut. Vaikka lenkit ovat olleet lyhyitä, paikat on tosi kipeinä. Tuntuu, että on ne lihakset minullakin kaiken tämän alla :) Oon kyllä liian kärsimätön tälläsissä urheiluhaasteissa, kun en malttaisi odottaa tuloksia. Olisi ihana heti pystyä juoksemaan 10 kilometriä ja olla monta kiloa hoikempi, mutta minkäs teet, ei auta, kestettävä on. Ihmettelen vaan, miten mun ihana siskoni, kutsutaan häntä vaikka nimellä Puma, on niin liikunnallinen, mutta minä en. Voin kertoa, ei ole kasvatuksesta kiinni, koska meidän vanhemmat kylläkin on enemmänkin tätä amatööriurhelijatyyppiä.

Joka puolella kuhisee nyt näitä dieettiohjeita ja alkaa monet erilaiset treenaushaasteet, bikinifitness, superdieetti, taikinasta teräksesi jne... Alkaa oikein ahdistaa, kun media syöttää näitä ihmeellisiä kauneusihanteita joka tuutista. Naiset pysykää lujina, tavoitelkaa hyvää oloa itsellenne ja älkää katsoko liikaa sitä mitä media tuputtaa!

Siinä on mun motivaatiokuva: tavoiteminä, siis minä ennen raskautta, silloin kun treenailin salilla
(kiva teinipeili, eikö).
Lisään viikoittain jotain uutta, ettei kerralla tule liikaa muutoksia. Toisella juoksuviikolla aloitin myös 30-day AB challenge-haasteen. Kaikki nämä helpot tee-se-itse-kotona-treenit on nyt mun arjen avainsana. Ensiviikolla tartutaan ruokavalioon tarkemmin, eli vielä pääsiäisenä saan herkutella munalla.
Odotukset on kovat. Aina niin hyviä noi kuvat "Tällänen sust tulee!" Yeah right!

Tässä rakkaat lukijat laitan teille kuvat lähtötilanteesta (tai kaksi päivää haastetta takana). Olen todennut, että raskauden jälkeen vatsalihakseni ovat hävinneet. Mä en vaan pääse noit sit uppeja ylös! Painoa ja muita mittoja otan sitten puolessa välissä haastetta. Valitettavasti näitä kuvia en ole photoshopannut, vaan karu totuus on tässä. Tosin jos menee ihan reisille, onneksi on MRV ja hänen upeat photoshoppaustaitonsa!
Raskausviikko 48? Ei vaan ihan pelkkä MAHA.
Kivasti toi napakoru uppoaa tonne vatsaan!

Note to self, väsymyksen ja vauva-arjen keskellä:

- Muista katsoa peiliin ennen kuin lähdet pois kotoa
- Syö ennen kuin menet kauppaan
- Vältä karkkihyllyjä
- Käy lenkillä
- Nuku aina kun voit
- Syö säännöllisesti
- Pysy järjissäsi

Kaikella Rakkaudella,
Ps. Tällä viikolla pitäs pystyy jo juosta 2 kilometriä, oh-my-gosh!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi ja ylistä, beibi! Vastaan, jos ehdin.